A kedvezményes adózású béren kívüli juttatások köre új elemmel bővült: a Széchenyi Pihenő Kártyával (SZÉP Kártya) – amely az üdülési csekket 2012-től teljes mértékben kiváltja - a munkavállalók vendéglátóhelyek, szálláshelyek és egyéb szolgáltatók szolgáltatásait vehetik igénybe. A papíralapú üdülési csekk helyett, a Széchenyi Pihenő Kártya plasztikkártya formájában került forgalomba.
Az egyes szolgáltatóknál a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenlétében használható fizetésre a SZÉP Kártya. Az adott évben kibocsátott utalványokat a rákövetkező naptári év végig lehet felhasználni. Aki a keretet a megadott időn belül nem használja fel, az elveszíti ennek értékét.
Béren kívüli juttatásnak minősül a munkáltató által a Széchenyi Pihenő Kártya számlára utalt támogatás, és ez három egymástól elkülönített alszámlára utalható:
SZÉP kártyát eddig a K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank bocsátott ki. Az egyes kibocsátók SZÉP kártyái között nincs lényegi különbség, a társkártya vagy a kártyapótlás díja azonban bankonként eltérhet, illetve abban lehet különbség, hogy a munkáltató vagy a munkavállaló igényelheti-e a társkártyát. Az elkészült kártyákat vagy a munkáltató osztja szét, vagy a kibocsátó bank postázza ki a munkavállalóknak, vagy a munkavállalóknak kell átvenniük őket a bankfiókokban. Az átvétel után általában aktiválni kell a kártyát.
A kártya elektronikuspénz tárolására és közvetlen fizetési műveletek végrehajtására nem alkalmas, nem lehet például készpénzt felvenni vele. Az elfogadóhelyek elektronikus terminálokat működtetnek a kártyák olvasására, illetve a terhelések levonására.
Ahol nincs terminál: a kártya használatakor a szolgáltató továbbítja az elfogadott elektronikus utalványt a kártyát kibocsátó banknak, ami alapján az intézmény azt beváltja. Az utalványok felhasználására lehetőség van a kártyakibocsátó bank internetes felületén, vagy a szolgáltató saját felületén keresztül, ezen kívül kibocsátó intézménynél működő telefonos felhatalmazó központ által kiadott engedély alapján. Ha az utalványt a telefonos felhatalmazó központon keresztül használják, akkor a szolgáltatót és a munkavállalót a kibocsátó intézmény által kezelt személyazonosító adatok, vagy az intézmény által kiadott egyedi azonosító alapján azonosítani kell, ez után lehet beváltani az elektronikus utalványokat, vagyis fizetni a SZÉP kártyával. Az alszámlák között nem mozgathatók az összegek, nem csoportosíthatók át.
A munkavállaló közeli hozzátartozói számára is igényelhet társkártyát a munkáltatójánál, vagy közvetlenül, a kártyakibocsátó ügyfélszolgálatán. A Ptk. szerint közeli hozzátartozónak minősül a házastárs, a bejegyzett élettárs, az egyenes ágbeli rokon, az örökbefogadott, mostoha- vagy neveltgyermek, az örökbefogadó-, a mostoha vagy a nevelőszülő, valamint a testvér. Az élettársi kapcsolat fennállását a munkavállalónak nyilatkozattal kell igazolnia a munkáltatója vagy a kártyakibocsátó intézmény felé. A társkártyával rendelkező közeli hozzátartozónak a munkavállalóval azonos jogosultságai vannak a kártya felhasználása során.
2011 novemberének második felétől a K&H-nál is lehetőség van a K&H SZÉP Kártya szerződés megkötésére. Egyszerre nyújt megoldást a SZÉP kártya kibocsátására, és a széleskörű és országosan kiterjedt kártyaelfogadásra.
Előrefizetés/előlegfizetés
Amennyiben szálláshelye előlegfizetést kér Öntől, úgy a szálláshely foglalásakor szükséges közölni - mint Kártyabirtokos - szép kártya számát, a fizetendő összeget és hogy melyik alszámlát kívánja felhasználni a foglaláshoz.
Ezt követően, az adott szolgáltató vagy szálloda, a szép kártya elfogadó webes felületén/ telefonos ügyintézéssel az Ön adatait felhasználva elindítja a tranzakciót. A sikeres elfogadást követően Ön és a Szálloda is, egy referencia számot kap, mellyel bármikor azonosítható a banki ügyintézés során.
Kényelmes, ugyanis nem kell különböző címlettekkel bajlódni. Kártya elvesztése esetén letiltható, illetve egyenlege is lekérdezhető akárcsak a bankkártya alkalmazásakor. Továbbá sokrétű, ugyanis a szabadidő, szállás és vendéglátás járandóságait egy kártyáról finanszírozhatja.
Előrefizetés/előlegfizetés
Az előleg fizetés funkció használatához csak arra van szükség, hogy a főkártya tulajdonos regisztrálja magát az OTP SZÉP Kártya Munkavállalói oldalán.
Az elfogadóhely azonosítása, valamint a kártyaadatok megadása után az előleg összege az OTP direkt rendszerben átutalható. Az átutalásról bizonylat készül, melyet a kártyatulajdonos ki tud nyomtatni. Ezt a bizonylatot javasolt az utazás során kéznél tartani.
Mindenképpen javasolt az átutalás előtt egyeztetni a szolgáltatóval az előleg pontos összegét!
Az OTP SZÉP Kártya használatával lehetőség van egyes utazási irodák esetén is a szállásfoglalás előlegének, vagy akár a választott üdülési csomag teljes összegének kifizetésére. Ez a funkció nagyszerű lehetőséget biztosít a SZÉP Kártya tulajdonosoknak, hogy időben le tudják foglalni a szálláshelyet.
A multifunkciós MKB SZÉP Kártya használata gyors, kényelmes és biztonságos. A többféle fizetési módnak köszönhetően legkisebbtől a legnagyobb szolgáltatóig van lehetőség a szolgáltatás értékének kiegyenlítésére.
Az MKB Bank több mint 10 éves egészségpénztári és nyugdíjpénztári területen szerzett tapasztalata biztosítja a magas színvonalú szolgáltatást.
Előrefizetés/előlegfizetés
Az előrefizetéses igény jóváhagyása semmiféle előkészítést nem igényel, csak a szolgáltatói szerződés meglétét. Ekkor az előrefizetési igény egyetlen alkalomra szól, ha a kártyabirtokos jóváhagyta, akkor ezzel le is zárul a folyamat.
Előrefizetés Interneten keresztül a Szolgáltató és a Kártyabirtokos fizikai távollétében történik. A Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodik a szolgáltatás feltételeiről, ennek során a Szolgáltató az engedélyezéshez megkéri a Kártyabirtokostól a kártyájára nyomtatott "Azonosító szám"-ot (nem azonos a kártyaszámmal!).
Az előrefizetés menete: